czwartek, 15 stycznia 2009

Niech co krwawy Hegemon?

Tyle ostatnio pisałem o spotkaniu planszówkowców, że w cieniu pozostał główny zamysł tego bloga, czyli informacje na temat polskich elementów do gier planszowych. 

Kilka dni temu wrzuciłem wszystkie karty potrzebne do stworzenia polskiej wersji Starcrafta, czas więc zająć innym wielkim (zarówno jakościowo jak i objętościowo) tytułem z Fantasy Flight Games - czyli Descentem. 

Swego czasu, w sumie niemal rok temu, umieściłem na BGG tłumaczenia wszystkich kart postaci oraz umiejętności. Miałem nadzieję na zrobienie reszty (czyli przedmiotów, kart hegemona oraz tony kart do kampanii Road to Legend), ale przywaliła mnie praca zawodowa. Dopiero teraz powoli pojawia się okazja na dokończenie projektu.

Na pierwszy rzut pójdą karty hegemona (to moja licencia poetica na angielskiego "overlorda"), czyli złego ducha uprzykrzającego życie poszukiwaczom przygód. W Descencie występują one w dwóch rodzajach - karty podstawowe oraz karty podstępu. Najpierw przygotuję talię podstawową. Będzie ona zawierać karty z podstawki oraz wszystkich dodatków, łącznie z ostatnim - Tomb of Ice. Następnie przygotuję karty podstępu i pewnie machnę szybko instrukcję ich używania. 

Na razie pozwalam sobie zamieścić wizerunek jednej z kart, jako zapowiedź całości:

 Mam nadzieję, że się podoba. Całość już niedługo.

3 komentarze:

  1. Niech żyje! Niech żyje! Niech żyje !
    To było do autora bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. (Wszyscy chórem): NIECH ŻYJE!!!

    Niech Cię Rysław... tylko pogłębiasz początkowe skojarzenie - nie wiem czy będę w stanie kiedykolwiek siąść do Descenta nie wyobrażając sobie Overlorda jako wąsatego kombinatora w "oskrzydlonym" hełmie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo trudno znaleźć cokolwiek na temat Descenta na polskich stronach, jedyną nadzieją jest galakta, która o ile wydałaby go po polsku może rozruszała by nasze małe środowisko. Mi osobiście nie zależy tak bardzo na tłumaczeniu, ale chylę czoła przed twórcą za włożoną pracę i cierpliwość :)
    Od jakiegoś czasu szukam naszych serwisach autorskich opracowań, lub stron fanowskich, jak na razie bez większego powodzenia. Jedyne co znalazłem to na manufakturze arkham trochę tłumaczeń. Niestety na zagranicznych stronach, też nie ma zbyt wiele a jak już coś się tam znajdzie to jest to niezwykle lakoniczne.

    OdpowiedzUsuń